مرجع و تخصصي ترين مقالات تخصصي تشخيص انواع محتوا
مرجع رسمي مقالات انواع محتوا


فعال‌سازي و رئيس تارنما و محتوايي داراي اعتبار به توجه متعددي نياز داراست. در‌حالتي كه در پي نسخه برداري محتوا باشيد، دير يا اين كه زود، صاحب و مالك مهم محتوا شما‌را شناسايي مي‌نمايد و به سراغتان مي آيد. فيض چنين چيزي، آبروريزي رشته‌اي ميباشد و حتي گوگل هم ديگر براي شما هيچ اعتباري قائل نمي شود.

مورد اين ميباشد كه اسكن محتوا، بعدها خيلي وسيعي دارااست و تنها به تايپ كردن از روي بقيه افراد ختم نمي شود. حتي استعمال اشتباه از مطالب و محتواي گذشته كه خودتان ساخت كرده‌ايد هم گهگاه مصداق نسخه برداري و سرقت ادبي (Plagiarism) مي شود. سرقت ادبي يعني تايپ كردن چيزي كه نتيجه ها تامل و نگارش شخصي ديگر ميباشد. شايد اين قضيه به صورت خودخواسته و شايد هم ناخواسته شكل گيرد. پس در صورتي دوست داريد كه از فن‌اي‌هاي بي‌لبه دنياي محتوا باشيد مي بايست با محتواي اسكن و تشخيصش به نيكي آشنا گرديد.

ابزارهاي زيادي هم وجود دارا هستند كه به شما ميگويند، كدام محتوا اسكن ميباشد و كدام يك صاف و درست گو ايجاد شده‌است. اين روز ها كه منابع و داده ها متعددي به دور و برمان را گرفته و وسعت داده ها بسيار بالاست، به كارگيري از منابع داراي اعتبار در ايجاد محتوا از هر دوران ديگري اصلي‌خيس شده‌است. در شرايطي‌كه منابع را به خير و خوبي تعيين كنيم، احتمال به وجود داخل شدن شائبه دزدي ادبي هم كمتر مي گردد.

علاوه بر اينها مي بايست مراقب باشيم كه از روي ما نسخه برداري‌برداري نكنند و محتواي ما و ساير افراد در مسيرهايي امن و مجزا به سمت برد پيش بروند.

محاسبه نسخه برداري بودن محتوا
در مسئله نسخه برداري محتوا دو نكته قابل توجه و خيلي اصلي وجود داراست؛ يكي‌از اينكه اسكن‌كاري از كپي اسكيپ روي قصد انجام يافته يا اين كه به هيچ وجه روحتان هم چنين چيزي خبر نداشته ميباشد. به عبارتي‌طور كه تا قبل از اين هم گفته شد، اسكن محتوا بعدها پهناور‌اي داراست و گهگاه استعمال از يك منبع يا اين كه ياري به دست آوردن از بخشي از محتوايي ديگر سبب ميگردد كه مُهر دزد ادبي و نسخه برداري‌عمل به شما بخورد. اين خيلي درد دارااست زيرا به هيچ عنوان قصد چنين كاري نداشته‌ايد و چوب چيزي را مي‌خوريد كه به هيچ عنوان روحتان هم از آن خبر ندارد.

در صورتي از قصد محتواي تكراري خودتان را منتشر كرده‌ايد كه نادرست ميباشد. در صورتيكه از روي دست ديگر افراد نوشته‌ايد و محتوا ساخته‌ايد هم كه گشوده غلط ميباشد. البته مي خواهيم از مواردي برايتان بگوييم كه روحتان هم خبر ندارد كه محتواي توليدي‌تان در دسته اسكن‌ها قرار ميگيرد.

وقوع سرقت ادبي و اسكن محتواي ناخواسته
احتمال ورود به ناحيه سرقت ادبي براي عده اي كه درگير ساخت و ساز محتوا مي باشند، خيلي زياد ميباشد. اشتباهاتي لُپي و معمولي مي تواند سبب خواهد شد كه تحت عنوان يك نسخه برداري‌عمل شناخته گرديد و به آساني اعتبار محتوايتان و اما حيثيت فن‌اي‌تان پاك شود.

از جمله گهگاه، ممكن ميباشد با آوردن نقل عهدوپيمان‌هاي گوناگون به شكلي خطا يا اين كه آوردن قسمت‌هايي از محتواي بقيه افراد در محتوا سواي بيان درست منبع وارد دنياي اسكن‌كاري گرديد. گهگاه‌تايم ها، به كارگيري دوباره از محتوايي كه خودتان ايجاد كرده‌ايد هم نسخه برداري به حساب مي‌آيد. يعني حتي نگاه كردن از روي دست خودتان هم در دنياي محتوا، تقلب ميباشد 🙂

شيوه‌هايي وجود دارااست كه به شما ياري مي‌نمايد تا در دام سرقت ادبي نيفتيد. به عنوان مثال:

در شرايطي كه مي خواهيد از بخشي از محتواي ديگر افراد در محتواي توليدي خودتان به كارگيري فرماييد به پارافريز كردن توجه داشته باشيد. يعني حواستان باشد كه عينا جملا‌ت و لغات متن اساسي را نسخه برداري نكنيد بلكه با تغيير‌و تحول عبارت‌ها و لغت ها، متني تازه بنويسيد كه با فهم و مدل فردي‌تان درج شده ميباشد.
در شرايطي‌كه ميخواهيد از كسي نقل‌پيمان بياوريد يا اين كه گفته و سخن ديگر افراد را در محتوايتان به فعاليت بگيريد، مسلما منبع و ارجاعات موردنياز را در حيث داشته باشيد تا معين خواهد شد كه سواستفاده‌گر نيستيد و به دستمزد آفريننده مهم يك محتوا واقفيد.
مدام نوآور باشيد و عملكرد نمائيد كه محتواي توليدي‌تان از ذهن، ذوق و سليقه و كارايي خودتان سرچشمه بگيرد. با اين شيوه هم محتوايتان اصيل‌خيس مي شود هم برچسب افتضاح اسكن‌كاري به شما نميخورد.
وقوع سرقت ادبي و نسخه برداري محتوا با دورانديشي و با نيت پيشين
در‌صورتي‌كه اهل نسخه برداري محتوا مي باشيد و باطن سايتتان، مثال‌هايي از آن مشهود است مي بايست حواستان را عده نمائيد و بدانيد كه مضرات اين عمل از مزايايش خيلي بيشتر ميباشد. اين عمل سبب مي گردد كه گوگل عكس العمل خير و خوبي با شما نداشته باشد و جريمه‌تان نمايد، احتمال داراست مخاطبان هم اعتمادشان را نسبت به شما از دست بدهند و ديگر رويتان اكانت نكنند و حسابي به دردسر بيفتيد.

در جمهوري اسلامي ايران حقوق و دستمزد نويسنده يا اين كه به عبارتي اسكن‌رايت نيست و توليدكنندگان محتوا نمي‌توانند آن‌طور كه مي بايست و شايد از آثارشان حمايت نمايند و اذن ندهند كه سرقت ادبي صورت بگيرد البته گشوده هم نحوه‌هايي براي گلايه از سارقان ادبي و دزدان محتوا وجود داراست. پس در شرايطي كه دوست داريد كه در قضيه محتوا عمل فرماييد و چيره باشيد، به دور اسكن محتوا را خط بكشيد. اين عمل دردسرساز و غيراخلاقي ميباشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كپي اسكيپ،
موضوع:
[ ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۵:۰۸ ] [ مهمان نواز ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی