مرجع و تخصصي ترين مقالات تخصصي تشخيص انواع محتوا
مرجع رسمي مقالات انواع محتوا


محتواي آموزشي  كپي اسكيپ يكي بنيان هاي اصلي سيستم هاي آموزشي نوين و يك كدام از دستاوردهاي اساسي فناوري الكترونيك است. محتواي آموزشي كه با متون و تصاوير معمولي بر روي لوح هاي فشرده مقدمه گشت، امروز به مرحله مهمي از حيات و تكامل خويش رسيده ميباشد. از آنجايي كه عمل اساسي فراگيري را در نحوه هاي از فراگيري از راه و روش به دور و دانش گاه مجازي و .... ، محتواي آموزشي را به دوش ميكشد، توجه در پباده سازي و ايجاد محتواي آموزشي امري دوري ناپذير ميباشد و هرگونه آلرژي و وسواس در ساخت‌و‌ساز آن به طور كامل توجيه گرديده و بحق ميباشد.

محتواي آموزشي به تيم اي از عكس ها، متون، و برنامه خردسالان هاي صوتي و تصويري گفته ميشود كه به امداد تكنولوژي رايانه اي پديد آمده تا يك مبحث درسي را فراگيري دهد. اين محتواهاي آموزشي بوسيله مدرسان اين دروس و متخصصين رايانه ساخت‌و‌ساز ميشود و براي اجرا و يادگيري در دست فراگيران قرار مي‌گيرد.

 

 

خصوصيت هاي ساخت و ساز محتواي آموزشي


هر محتواي آموزشي كه براي يادگيري ارائه مي‌شود، مي بايست كاربردي و اثر گذار باشد. محتواي آموزشي بايستي متناسب با نياز فراگيران باشد ، و مطالب آن آپديت و ظريف باشد در غايت اينكه مي بايست براي اشخاص قابل يادگيري باشد. در صورتي‌كه اشخاص هنگام تعليم نقش فعالي داشته باشند، يادگيري صورت مؤثري پيدا مي نمايد؛ به‌اين خواسته در درس دادن مطالب و ارائه محتواي آموزشي نبايد از سخنراني ها طولاني و مراقبت مطالب بهره مند شد، چرا‌كه تعليم مي بايست ياروهمدم با شعور مقاله باشد.

 

ايجاد-محتواي-آموزشي

 

از ساير ويژگيهاي محتواي آموزشي مي شود به مورد ها پايين اشاره كرد:


1-محتواي آموزشي مي بايست روشن و قابل شعور و معمولي و پر‌نور باشند.

2- سنجيدني باشند.

3-محتواي آموزشي مي بايست نياز فراگيران را برطرف سازد.

4- براساس پديده هاي علمي باشند

۵) رفتاري باشند.

در گزينش و تهيه محتواي آموزشي دو حيث و طرز جدا وجود دارااست: يكي‌از حيث محققان ماهر و اصحاب دانش ميباشد كه بر روشهاي ماهر علم پژوهي و تحقيق تأكيد مي نمايند و برآن اند كه در تهيه محتوا، به سازمان منطقي زمينه آموزشي اعتنا خواهد شد. اين اشخاص كه از اهميت سازمان منطقي زمينه آموزشي دفاع مي نمايند و آن را ملاك و مرجع اساسي براي تهيه و تنظيم محتوا ميدانند، اين حقيقت را ناديده ميگيرند كه مي بايست فراخور رويش خيالي و شناختي فراگير باشد.

ديگري، حيث مدرسان تربيتي ميباشد كه روي طرز هاي فراگيري و يادگيري تأكيد مي نمايند و بر اين مورد دقت دارا هستند كه در تهيه و تنظيم محتواي آموزشي، به ساختار سازمان جاري شناختي و تجارب يادگيري بايستي اعتنا خواهد شد. اين اشخاص به صورت معمول به توالي سرازير شناختي تجارب يادگيري اهميت ميدهند و اين حقيقت را ناديده ميگيرند كه از هر نوع كه باشد دارنده ساخت و ساز معلوم و منطقي ميباشد و نبايد به‌اين منطق در نظم دهي براي يادگيري، بي دقت بود. در هر درحال حاضر در تهيه و تنظيم محتواي آموزشي هر دو جنبه، يعني منطق زمينه فراگيري و توالي سرازير شناختي تجارب يادگيري را مي بايست در حيث داشت. براي تدوين محتواي آموزشي بايستي به اصول ساخت محتوا، مضمون‌ سازي در محتوا، سازماندهي محتوا، تايپ كردن و ارزشيابي محتوا دقت نمود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كپي اسكيپ،
موضوع:
[ ۶ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۵۱:۲۸ ] [ مهمان نواز ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی