مديران مدرسه ها، معلمان و رسانه هاي جمعي تشخيص كپي بودن متن مايحتاج ميباشد اعتنا داشته باشند تا محتواي غيراستاندارد در چنگ علم آموزان قرار نگيرد.
ايشان بابيان اينكه يك كدام از مشكلاتي كه هر سال بعداز برگزاري امتحانات آخري شالوده سوم با آن مواجه هستيم اعتراض علم آموزان نسبت به سوالهاي ميباشد، خاطر نشان كرد: اين در حالي ميباشد كه سوال هاي دقيقا از متن كتاب هاي درسي گزينش ميشود، البته علم آموزان به جهت به كار گيري از جزوه نمي توانند به سوال هاي جواب دهند.
وزير فراگيري و رشد خاطر نشان كرد: مبناي امتحانات آخرين جزوه وجود ندارد بلكه كتاب درسي مدنظر ميباشد كه كارايي اكثري در پباده سازي و نوشتن اين كتب انجام يافته ميباشد.
فاني درپي خطاب به مولفان و پديدآورندگان كتاب هاي درسي بيان كرد: رهنمودهاي منزلت معظم رهبري و رييس جمهوري را در نوشتن كتاب هاي درسي مدنظر قرار دهيد چون سياستگزاران سرزمين راهبردهاي مهم را گزينش مي نمايند.
** راه فراگيري و رشد ساختوساز مواد آموزشي در كنار كتاب هاي درسي ميباشد
وزير يادگرفتن و رشد بابيان اينكه دستگاه ياددادن و تربيت هر ميهن آينه كل نماي آن مرز و بوم ميباشد، اذعان كرد: منش اين وزارتخانه ساخت مواد آموزشي در كنار كتاب هاي درسي ميباشد.
فاني، ساخت و ساز و نوشتن كتاب هاي درسي را كاري آسوده و ممتنع دانست و اضافه كرد: آسان ميباشد از اين منظر كه اكثري از اصحاب دانش و درايت مي انديشند براي علم آموزان زمان ابتدايي محتواي خاصي نياز وجود ندارد ولي ممتنع ميباشد به دليل آن كه عمل بسيار فني ميباشد و مي بايست تحليل كرد چهطور مي قدرت با گويش استفاده كننده كلام كرد و چه گونه سطح يادگيري را تشكيل داد؟
ايشان نقش مولفان در نوشتن كتاب هاي درسي را ممتاز خواند و اظهار داشت: محوريت يادگرفتن و رويش، توانمندي معلمان و عامل ها نوشتن كتاب هاي درسي و هدف ها نظام ياد دادن و تربيت، عمل نوشتن را دشوار نموده است.
** استقرار شالوده دهم عمل دشواري بود
وزير يادگرفتن و رشد بابيان اينكه همين سال براي استقرار شالوده دهم با خطاها بخش اعظمي مواجه بوديم، اعلامكرد: بيشتر از ۱۴۰ تيتر كتاب جديدالتاليف و اپليكيشن، فيلم، كتاب راهنماي مدرس، كتاب يار و همدم هنرجو براي سال تحصلي نو در سازمان پژوهش و طرح ريزي آموزشي ايجاد شد كه عمل لايق و قابل تقديري ميباشد.
فاني، با اشاره به اينكه اپليكيشن درسي يك سيستم ميباشد و مي بايست تحت عنوان يك مساله كلي به آن نگريسته خواهد شد، يادآورشد: تامين حيث گروه متخصصان و اهل حرفه در مسئله ايجاد كتاب هاي درسي عمل رنج ميباشد.
ايشان شركت كردن حدود ۹۰۰ نفر در موضوع نوشتن كتاب هاي درسي، نوشتن كتاب هاي تخصصي فن معارف با تعامل وزارت يادگرفتن و رشد و حوزه هاي علميه و قرار دادن كتاب هاي جديدالتاليف در مقر اعتبار سنجي سازمان پژوهش و طرح ريزي آموزشي را از ساير اقدامات اين وزارتخانه نخست سال تحصيلي برشمرد.
** ساخت هم زمان كتاب هاي درسي شالوده ۱۱ و ۱۲
وزير فراگيري و رشد اعلامكرد: فعاليت نوشتن و ايجاد كتاب هاي درسي مبنا ۱۱ و ۱۲ هم زمان با ابتدا سال تحصيلي نو براي سال آينده ابتدا شدهاست كه آرزو مي رود تا شش ماه باقي مانده چارچوب كلي و بخش اعظم نوشتن كتب به اتمام برسد.
فاني ادامه داد: در شكل به آخر وصال اين نصيب از عمل بعداز تعطيلات نوروزي، زمان كافي براي بازنگري كتب وجود داراست.
يازدهمين همايش تجليل از مولفان و پديدآورندگان مواد و رسانه هاي آموزشي امروز – دهم مهرماه – در سازمان پژوهش و طرح ريزي آموزشي برگزار شد.
بازدید: